Dlaczego gracze odchodzą podczas procesu rejestracji? Takie pytanie muszą sobie zadać kasyna online. Ostatni raport firmy HooYu pokazuje, że w obszarze KYC (Know your customer) pojawiają się problemy. HooYu jest wiodącym dostawcą rozwiązań cyfrowych KYC. Według badań firmy nawet 30% potencjalnych graczy odchodzi podczas rejestracji w kasynie online. Trochę lepiej jest w Wielkiej Brytanii, gdzie wynik procentowy jest mniejszy o połowę i wynosi 14%. W raporcie przedstawiono i przeanalizowano informacje takiego stanu rzeczy w tym, dlaczego i na jakim etapie następuje rezygnacja. Wyzwaniem dla kasyn online będzie zatem rozwiązanie przyczyny odejścia gracza. Usprawnienia w procesie KYC oznaczają przecież tysiące przyszłych udanych rejestracji, które są ważną i wymaganą procedurą w grach online na pieniądze.
Ułatwienia dla graczy
KYC (Poznaj swojego klienta) jest konieczną procedurą, jaką muszą przeprowadzać legalne kasyna online, aby zidentyfikować swoich klientów i uzyskać odpowiednie wymagane informacje. Nie wszyscy gracze są zadowoleni z konieczności przedstawiania skanów dokumentów dotyczących weryfikacji tożsamości. Dodatkowo w Wielkiej Brytanii najwięcej graczy odchodzi, gdy prosi się ich o przedstawienie dowodu wpłaty depozytu, np. zrzutu karty czy rachunku bankowego. Wiele problemów wynika z bariery pokonania anonimowości. Jednak zniechęcający bywa i czas przetworzenia KYC. Z pewnością wszystko może przebiec błyskawicznie, jak pokazał raport nawet w 11 minut, ale bywa, że kasynom potrzeba i wiele godzin. 86 % pozytywnych KYC w Wielkiej Brytanii i 70 % wśród operatorów zagranicznych jest wynikiem, nad którym należy popracować. David Pope, dyrektor marketingu w HooYu sukcesu upatruje w tym, że należy stale udoskonalać procesy KYC, poprzez przyjazny interfejs i szybką reakcję ze strony kasyn online.